Het abonnement op mijn laadpunt eindigt binnenkort. Wat nu?
Stop je met (elektrisch) leasen of ga je binnenkort ergens anders werken? Dan eindigt ook het abonnement op je laadpunt. Lees hier wat dat voor je laadpunt betekent.
Laadpunt overnemen
Het is soms mogelijk om het laadpunt van je werkgever over te nemen. Neem hiervoor contact op met je werkgever.
Keuze abonnement
Wanneer het abonnement op je laadpunt eindigt, heb je twee opties:
- Het abonnement voortzetten bij Groendus
- Het laadpunt in eigen beheer nemen
Zodra wij van Ayvens hebben vernomen dat het abonnement stopt, ontvang je een mail van Groendus waarin je je keuze kunt doorgeven.
Abonnement voorzetten bij Groendus
Voor een vast bedrag per maand blijf je gebruikmaken van de volgende dienstverlening:
- De online omgeving voor het inzien van laadsessies en wijzigen van instellingen
- Het verrekenen van zakelijke laadkosten en gastladen
- De app voor inzicht, slim laden en zon laden (afhankelijk van je type laadpunt)
- Hulp van onze klantenservice bij vragen
Als je laadpunt ter plaatse gerepareerd moet worden, coƶrdineren wij dit samen met de fabrikant. Eventuele kosten voor reparatie brengen wij bij je in rekening.
De hoogte van maandelijkse kosten wordt vermeld in de mail.
Laadpunt in eigen beheer nemen
Wil je het abonnement niet voortzetten? Dan kun je het laadpunt in eigen beheer nemen. Wij deactiveren dan de verbinding met het laadpunt. Je kunt geen gebruikmaken van bovenstaande dienstverlening.
Je krijgt toegang tot het laadpunt om zelf enkele instellingen te kunnen wijzigen. Let op: of dit mogelijk is, hangt af van je type laadpunt en de installatie. Lees hier meer over het in eigen beheer nemen van je laadpunt. Als je laadpunt ter plaatse gerepareerd moet worden, dien je hiervoor zelf een elektromonteur in te schakelen.
De verbinding kan op een later moment door Groendus of een ander laadpuntbeheerder worden hersteld. Daar zijn kosten aan verbonden.