Mijn auto is niet volledig opgeladen, hoe kan dat?

Is je auto niet voldoende geladen? Dit kan verschillende oorzaken hebben. 


  • Was de laadsessie lang genoeg? Zelfs als we met vol vermogen laden kan het zijn dat je laadsessie simpelweg niet lang genoeg was om het gewenste laadniveau te bereiken. 
  • Gebruik je de app van de autofabrikant of een andere app om slim te laden? Vaak staat er in deze app een maximaal laadniveau ingesteld. Wij adviseren om het laadniveau in andere apps altijd op 100% te zetten als je gebruik maakt van Slim Laden via onze app.
  • Gebruik je of heb je in het verleden gebruik gemaakt van de Slim Laden app? Het kan zijn dat je weekschema actief is en je automatisch oplaad tot het laadniveau wat je hebt ingevuld. Ook als je de app hebt verwijderd kan het zijn dat je weekschema nog actief is. Denk je dat dit het geval kan zijn? Neem dan contact met ons op via ayvens@groendus.nl.
  • Gebruik je de voorverwarmfunctie van je auto? Dit vergt energie en gaat ten koste van je batterijniveau. Dit kan resulteren in een lager batterijniveau dan verwacht.

Is het geen van deze oorzaken? Neem contact op met Casper.