Wat betekent de status van mijn laadsessie?
Iedere laadsessie heeft een status. Dit is wat de verschillende statussen betekenen:
- Nog te vergoeden. Wanneer je je laadsessie beëindigt en wij deze goedkeuren, krijgt deze sessie de status 'nog te vergoeden'. Dit betekent dat we de laadsessie bij de eerstvolgende uitbetaling aan je vergoeden.
- Maand/jaar ("Maart 2023"). Wij hebben de kosten van deze laadsessie aan je uitbetaald in de genoemde maand. Je vindt de laadsessie terug op de creditfactuur van die maand. Is je laadpunt offline geweest? Je ziet dan dat de laadsessie eerder heeft plaatsgevonden (bijvoorbeeld maart 2023) dan de daadwerkelijke uitbetaling (bijvoorbeeld augustus 2023).
- In onderzoek (met code). Wij onderzoeken je laadsessie, omdat hij niet aan bepaalde eisen voldoet. Je laadsessie krijgt een foutcode; hieronder zie je wat deze foutcodes betekenen.
- Afgekeurd - zelf declareren. Wij kunnen je laadsessie niet aan je vergoeden. Je kunt de kosten van de laadsessie zelf declareren bij de leasemaatschappij. Lees hier meer over de oorzaken en het indienen van een declaratie.
Dit betekenen de verschillende foutcodes:
- E001 - Onbekende fout
- E002 - De tijdsduur van de laadsessie is negatief. Dit komt door data die het laadpunt doorstuurt. Wij onderzoeken het laadpunt op afstand en sturen indien nodig een monteur langs.
- E003 - De geladen kWh van de laadsessie zijn negatief. Dit komt door data die het laadpunt doorstuurt. Wij onderzoeken het laadpunt op afstand en sturen indien nodig een monteur langs.
- E004 - De geladen kWh van de laadsessie zijn hoger dan gebruikelijk. Wij onderzoeken op afstand of het laadpunt goed werkt.
- E005 - De einddatum en/of eindtijd van de laadsessie liggen vóór de startdatum en/of starttijd. Dit komt door data die het laadpunt doorstuurt. Wij onderzoeken het laadpunt op afstand en sturen indien nodig een monteur langs.
- E006 - Het laadpunt is langer dan 3 maanden offline geweest. Nu het laadpunt weer online is, hebben wij de laadsessies pas uit het laadpunt kunnen ophalen. Wij mogen de kosten van deze laadsessie niet meer bij de laadpasleverancier in rekening brengen. Je kunt de kosten van deze laadsessie zelf declareren bij via de leasemaatschappij.
- E007 - De laadsessie lijkt dubbel geregistreerd. Wij controleren de laadsessie en zorgen ervoor dat alleen unieke laadsessies worden uitbetaald.
- E008 - De startdatum en/of starttijd van de laadsessie liggen in de toekomst. Dit komt door data die het laadpunt doorstuurt. Wij onderzoeken het laadpunt op afstand en sturen indien nodig een monteur langs.
- E009 - Het tarief lijkt onjuist. We controleren de sessie en corrigeren indien nodig het tarief.
- E010 - Een eigenschap van de laadsessie lijkt onjuist. We controleren de sessie en corrigeren deze indien nodig.
- E011 - Wij hebben geen koppeling met de leverancier van de laadpas die je hebt gebruikt. Wij kunnen deze laadsessie niet in rekening brengen bij de laadpasleverancier en kunnen je laadsessie waarschijnlijk niet vergoeden. Je kunt de kosten van de sessie zelf declareren via de leasemaatschappij. Wij ondernemen actie om een koppeling met de laadpasleverancier te leggen.
- E012 - Je IBAN is bij ons niet bekend. Vul je IBAN in, dan vergoeden wij de kosten zo snel mogelijk.
- E013 - De laadpas die je hebt gebruikt is onbekend. Dat kan komen door het gebruik van een nieuwe laadpas, of omdat jouw laadpunt offline was en je een ander soort pas hebt gebruikt. Wij kunnen deze laadsessie niet in rekening brengen bij de laadpasleverancier en kunnen je laadsessie waarschijnlijk niet vergoeden. Je kunt de kosten van de sessie zelf declareren via de leasemaatschappij.
- E014 - De laadpas die je hebt gebruikt is ongeldig. Dat kan komen door het gebruik van een nieuwe pas, of omdat de laadpas geblokkeerd of verlopen is. Neem contact op met de laadpasleverancier. Wij kunnen deze laadsessie niet in rekening brengen bij de laadpasleverancier en kunnen je laadsessie waarschijnlijk niet vergoeden. Je kunt de kosten van de sessie zelf declareren via de leasemaatschappij.
- E015 - Het tarief lijkt voor het systeem onbekend. We gaan dit voor je corrigeren.
- E016 - De kosten van je laadsessie lijken voor ons systeem onbekend. We gaan dit voor je corrigeren.
- E017 - De sessie was niet succesvol, heeft een zeer korte tijdsduur en heeft geen of een zeer laag aantal kWh. Omdat dit een niet succesvolle sessie was, kan deze niet bij de pasleverancier in rekening worden gebracht of worden vergoed.